MTO UYE EGITIMLERINE DEVAM EDIYOR ETKİLİ SATIŞ VE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ

Friday, 14.11.2014

‘Bana anlayışlı davranan tek kişi terzimdi.

Her gördüğünde yeniden alırdı ölçülerimi.

Onun dışındaki herkes önceki ölçülerin bana hep uyacağını sandı’

Bernard Shaw

 


Odamizin uyelerine yonelik egitimleri devam ediyor. Izgoren Akademi egitmenlerinden Ece Uvey tarafindan verilen egitim Sigorta Acenteleri temsilcilerine yonelik gerceklestirilmekte.

Ece ÜVEY; Satış, duygusal veya stratejik olarak ilham verebilmeyeteneğidir. Bu ilhamı oluşturacak satışçıların kendine güvenen, bilgi düzeyi yüksek ve bu bilgileri ifade edebilecek yetenekte olmaları şarttır. Satışta başarının sırrı müşteri ile ilişkinin yönetiminin iyi yapılmasıdır. Satışçı ‘satacağım’ diye yola çıkarsa istediği oranda satamaz ancak ilişki yönetimini iyi yapıp ürünü/hizmeti anlatırsa satış kendiliğinden gelir.

 

Satışçıların sevilmemesinin sebebi ısrarcı olmaları ve ürün sunumunu detaylı yapmalarıdır. Yalnız değişen dünyada pazarlama alanında yapılan çalışmalar satışın çok konuşmak değil, soru sormak olduğunu işaret etmektedir. Müşteriyi ihtiyacını anlamaya yönelik soru sormak, alınan cevaplar doğrultusunda yapılacak sunum, satış başarısını büyük ölçüde etkilemektedir. 

Kişinin ihtiyacıolduğu anda satın alamayacağı tek şey‘sigorta’dır. Sigorta satışında öncelikle risklerin paylaşılması yani müşterinin önce endişelendirilmesi sonra da umutlandırılması önemlidir.

 

Satış sunumu 4 aşamadan oluşur.

 

 

•       Açılış

•       Doğru Sorular Sorma ve Doğru Bilgiler Alma

•       Doğru Bilgilere Dayalı Sunum

•       Kapanış

Her ne satışı olursa olsun insanlar duygu satın alırlar. Müşteriler öncelikle iletişime geçtikleri satışçılara sempati duymalı ve güvenmelidir. Özellikle satış görüşmesinin açılış kısmında sempati ve güven duygusunun müşteriye hissettirilmesi gerekir. Hatta ilk 5 saniyede oluşan ilk izlenimde olumlu etki oluşturmak için satışçıların beden diline, selamlaşmaya, tokalaşmaya ve hitap şekline dikkat etmek gereklidir. Dikkat ve zihinde tutma, satış görüşmesinin başında ve sonunda en yüksektir. O yüzden de satışçıların, kapanış kısmına en az açılış kadar dikkat etmeleri önemlidir. Kapanışta satın almama kararı veren bir müşteriye olumsuz tavrı, o müşterinin ihtiyacı olduğu anda tercih etmemesine sebep olabilir.

 

 

‘İşinize yatırım yaparsanız para kazanırsınız kendinize yatırım yaparsanız

SERVET kazanırsınız’

JimRohn

 

Satışçıların kendilerine yatırım yapmaları ve müşteri karşısında fark yaratmaları gerekir. Müşterinin gözünde bilgi düzeyi yüksek bir satışçı her zaman daha değerlidir ve tercih sebebidir.

Müşteriler iyi bir iş yaptığınızda 3, harika bir iş yaptığınızda 10 kötü bir iş yaptığınızda 25, berbat bir iş yaptığınızda 50 kişiye bahsederler. O yüzden olumsuz deneyim yaratmamak önemlidir. Günümüzde sosyal medya üzerinde saniyeler içinde olumsuz deneyimler paylaşılmakta ve çok daha geniş kitlelere yayılabilmekte gerçeği göz ardı edilmemelidir.

 

Satışçının kendine ve ürününe inanması ve bunu müşteriye hissettirmesi gereklidir. Sık sık kendini sorgulamalı ve “ben kendimden satın alır mıydım?” sorusunu sorarak daha iyisini yapmaya çalışmalıdır.

 

2015 Egitim Programi icin lutfen web sayfamizi takip edin.